وبلاگ زندگی

برای زندگی زندگی کن !

وبلاگ زندگی

برای زندگی زندگی کن !

  • ۰
  • ۰

شما هم مثل من و مث هر کس دیگه ای در زندگی خود مشکلاتی دارید و حتما تا حالا دقت کرده اید که گوش دادن به یک آهنگ زیبا و احساسی می تواند حال شما را عوض کند. آهنگ های قدیمی که خاطرات گذشته را به یاد شما می اورد می تواند برای لحظه ای شما را از مشکلات دور کند. پس می توان نتیجه گرفت که اهنگ ها نه تنها بد نیستند بلکه برعکس می توانند شما را از مشکلات دور کند و ارامش وصف نشدنی را برای شما به ارمغان اورد. مقاله زیر برای درک بهتر ان موضوع خدمت شما ارائه خواهد شد.


موسیقی بر بخش هـای گوناگون مغز تاثیر میگذارد و بهمین علت هم هست کـه توسط بسیاری ازمتخصصان در درمان بیماران افسرده یا مضطرب بهرهگیری میشود. وزن موسیقی، ریتم موسیقی، گام و بحبوحه موسیقی همه در نواحی ای از مغز مدیریت و پرداخته میشوند کـه با احساسات و خلق و خو در رابطه میباشند. این نواحی کلیدی عبارتند از: هیپوکارپ، قشر پیشانی و لوب آهیانه.


 


هیپوکارپ کـه یکی از ساختار هـای سیستم لیمبیک هست، مسئول تثبیت خاطرات اخیر هست و همینطور پاسخ هـای عاطفی نیز ایجاد میکند. از سوی دیگر قشر پیشانی احساسات و ضربه هـای روحی شدید را مدیریت میکند؛ این قسمت بـه انسان کمک میکند کـه تصمیمات مفید و قابل قبول بگیرد و بنابر این با این کار مانع از بروز رفتارهای نامناسب میشود. بهمین ترتیب لوب آهیانه هم مسئول پردازش و درک اطلاعات بوده و برجاهای دیگر هم تاثیر گذار هست.


 


موسیقی بعلت توانایی اش در دگرگون ساختن بخش هـای گوناگون مغز در تعداد زیادی از تراپی ها و درمان ها مورد بهرهگیری قرار میگیرد. بـه عنوان مثال برای درمان افرادی کـه سکته ی مغری کرده اند بهرهگیری میشود تا بـه آن ها آموزش دهد کـه چطور دوباره صحبت کنند. بـه کسانی کـه لکنت زبان دارند


 


هم توصیه می شود تا بتوانند کلمات را دقیق و واضح تلفظ کنند. از آنجایی کـه موسیقی با قسمت هـای مربوط بـه احساسات هم در رابطه هست، بـه عنوان درمانی برای تغییر خلق و خو و مود برای بیمارانی کـه از افسردگی یا اضطراب رنج می برند هم بهرهگیری می شود.


منبع این مطلب

پارس ناز

  • ۹۸/۰۴/۰۵
  • behnam hs

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی